Velkommen
I Cycling Career er du selv rytteren.
Du skal træne ham, forhandle kontrakt med et prohold og køre resultater hjem sammen med holdet.
- Træn din rytter ved at give din rytter bedre evner i vigtige egenskaber.
- Se din rytter blive bedre og bedre sæson efter sæson.
- Vind Tour de France eller er du den nye Peter Sagan, Philippe Gilbert, Mark Cavendish eller måske Jens Voigt?
Alt er muligt i Cycling Career!
Sådan kommer du i gang
1 - Opret dig som bruger, vælg fornavnet og efternavnet på din rytter som brugernavn.
2 - Klik på Opret rytter her linket øverst på siden for at få en forklaring.
Hjælp
Efter oprettelse af bruger kan du stille spørgsmål i Hjælpetråden hvis du er i tvivl ved at klikke på linket Hjælp øverst på siden.
Velkommen til Cycling Career!
Du skal træne ham, forhandle kontrakt med et prohold og køre resultater hjem sammen med holdet.
- Træn din rytter ved at give din rytter bedre evner i vigtige egenskaber.
- Se din rytter blive bedre og bedre sæson efter sæson.
- Vind Tour de France eller er du den nye Peter Sagan, Philippe Gilbert, Mark Cavendish eller måske Jens Voigt?
Alt er muligt i Cycling Career!
Sådan kommer du i gang
1 - Opret dig som bruger, vælg fornavnet og efternavnet på din rytter som brugernavn.
2 - Klik på Opret rytter her linket øverst på siden for at få en forklaring.
Hjælp
Efter oprettelse af bruger kan du stille spørgsmål i Hjælpetråden hvis du er i tvivl ved at klikke på linket Hjælp øverst på siden.
Velkommen til Cycling Career!
Se indlæg
Nybegynder spørgsmål
|
|
Milos Sporco |
Lagt på d. 15-03-2021 16:46
|
Senior OL ITT (regerende) Senior ITT Verdensmester Senior ITT VM Trikoter Junior ITT VM Trikoter Rytter på Antal indlæg: 319 Tilmeldt: 02.03.21 |
Motsoko Mangobe skrev: Sponsor penge præmierne skal i hvert fald pilles ud først.. Ellers er jeg for ideen Det ville gøre det meget nemmere end at skulle copy/paste ranglister fra de sidste mange sæsoner og lægge i excel selv ... så sjovt er det heller ikke at lege med excel Og selvfølgelig uden sponsor penge præmie data inklusiv... og andre data der ville være ødelæggende for spillet |
|
|
Motsoko Mangobe |
Lagt på d. 15-03-2021 16:53
|
Admin Rytter på Antal indlæg: 10838 Tilmeldt: 25.08.12 |
I øvrigt har managers faktisk ikke adgang til arket som udgangspunkt.. Men vi plejer at få det. Men tænker ikke det er svært at fjerne sponsor penge tingene. Jeg kan i hvert fald gøre det hvis jeg får arket (som jeg burde) MANAGER |
|
|
Pernille Jacobsen |
Lagt på d. 15-03-2021 16:55
|
Admin Antal indlæg: 1969 Tilmeldt: 25.11.16 |
Hvis interessen ikke er voldsomt stor, kan vi altså sagtens svare på spørgsmålene. F.eks: Milos: du har ingen point! :) Rasputin: (til og med GP Montreal. Ting der giver point) Sejre: Etapesejr 4.etape Østrig Coppa Placci Top 3: Langkawi samlet Polen Samlet GP Quebec 2 etaper i Polen 1 etape i Paris-Nice 1 etape i Østrig Top-10: MSR Slovenien Østrig GP Zottegem Derudover 11 top-10'er der ikke giver point. I alt noteret for: 2-7-15 Men i har da ret i at man godt kunne pille økonomien ud af 1 ark pr. sæson, hvis der er stemning for det. Alt der har med point at gøre er i forvejen offentligt, men det er også rigtigt at det er noget nemmere at søge "bagud" (altså: hvor fik jeg de point? hvor var min top-10 nummer 15?) når man har arket. |
|
|
Milos Sporco |
Lagt på d. 15-03-2021 17:06
|
Senior OL ITT (regerende) Senior ITT Verdensmester Senior ITT VM Trikoter Junior ITT VM Trikoter Rytter på Antal indlæg: 319 Tilmeldt: 02.03.21 |
Pernille Jacobsen skrev: Hvis interessen ikke er voldsomt stor, kan vi altså sagtens svare på spørgsmålene. F.eks: Milos: du har ingen point! Rasputin: (til og med GP Montreal. Ting der giver point) Sejre: Etapesejr 4.etape Østrig Coppa Placci Top 3: Langkawi samlet Polen Samlet GP Quebec 2 etaper i Polen 1 etape i Paris-Nice 1 etape i Østrig Top-10: MSR Slovenien Østrig GP Zottegem Derudover 11 top-10'er der ikke giver point. I alt noteret for: 2-7-15 Men i har da ret i at man godt kunne pille økonomien ud af 1 ark pr. sæson, hvis der er stemning for det. Alt der har med point at gøre er i forvejen offentligt, men det er også rigtigt at det er noget nemmere at søge "bagud" (altså: hvor fik jeg de point? hvor var min top-10 nummer 15?) når man har arket. hehe... nej det ved jeg godt med de 0 point... det var nu mere for at sammenligne lidt historik på forskellige ryttere og se om man udlede noget af de data ... |
|
|
Carlos Mencia |
Lagt på d. 15-03-2021 19:57
|
Senior Member Antal indlæg: 404 Tilmeldt: 07.05.19 |
Pernille Jacobsen skrev: Hvis interessen ikke er voldsomt stor, kan vi altså sagtens svare på spørgsmålene. F.eks: Milos: du har ingen point! Rasputin: (til og med GP Montreal. Ting der giver point) Sejre: Etapesejr 4.etape Østrig Coppa Placci Top 3: Langkawi samlet Polen Samlet GP Quebec 2 etaper i Polen 1 etape i Paris-Nice 1 etape i Østrig Top-10: MSR Slovenien Østrig GP Zottegem Derudover 11 top-10'er der ikke giver point. I alt noteret for: 2-7-15 Men i har da ret i at man godt kunne pille økonomien ud af 1 ark pr. sæson, hvis der er stemning for det. Alt der har med point at gøre er i forvejen offentligt, men det er også rigtigt at det er noget nemmere at søge "bagud" (altså: hvor fik jeg de point? hvor var min top-10 nummer 15?) når man har arket. Det ville være rigtig fedt, hvis det kunne offentliggøres! |
|
|
Pernille Jacobsen |
Lagt på d. 15-03-2021 20:19
|
Jamen, det lyder da som en plan. Jeg spørger pænt om lov og hvis det ellers er i orden, så sætter vi Motsoko til at få det gjort hvert år :)
"Er muss!" - Brian Holm
|
|
|
Motsoko Mangobe |
Lagt på d. 15-03-2021 20:21
|
Admin Rytter på Antal indlæg: 10838 Tilmeldt: 25.08.12 |
Deal
MANAGER |
|
|
Milos Sporco |
Lagt på d. 15-03-2021 21:52
|
Pernille Jacobsen skrev: Jamen, det lyder da som en plan. Jeg spørger pænt om lov og hvis det ellers er i orden, så sætter vi Motsoko til at få det gjort hvert år Fedt .... stort tak skal der lyde herfra .... og en lille fanfare ... *trut trutterut* |
|
|
Pernille Jacobsen |
Lagt på d. 16-03-2021 08:35
|
Allright, Crewet er ikke fan af at man skal have flere excel-ark og vi har i stedet fundet frem til en løsning hvor man nemt kan finde informationerne. Jeg har lavet et eksempel for sidste år i indlæg 2 her: LINK Altså: alle links ude til højre bliver i forvejen efter sæsonen til et indlæg under "Alle Emner" --> "Resultater S.XX", som oven i købet er en sticky. Sådan her: I indlæg 2 er der så en meget lang liste (og lidt grim for øjnene pga. bredden) med samtlige top-10'er og alle point der er givet. Her kan man så f.eks. bruge browserfunktionen Ctrl+F til at søge på eget navn og få alle informationerne. Hvis man er lidt raffineret og skal bruge det grafisk, kunne man trykke "Citér", søge på eget navn, fjerne alt andet, kopiere - og bruge i f.eks. blog. Så har man ens egne resultater (alt der tæller med i den årlige "Sejre-Top3-Top10" på ranglisten) i et fint lille skema. Hvis jeg f.eks. gør ovenstående for Rasputin i s.36, ville det se sådan her ud: ...og han kan så se at der er 3 sejre, 6 top-10, 46 point. Det er 2 ungdomstrøjer i kat.3 endagesløb og en etapesejr i kat.3 etapeløb, osv. Kan vi leve med det? |
|
|
Carlos Mencia |
Lagt på d. 16-03-2021 09:02
|
Senior Member Antal indlæg: 404 Tilmeldt: 07.05.19 |
Det er helt perfekt! |
|
|
Milos Sporco |
Lagt på d. 16-03-2021 10:16
|
Helt enig ... det der kan jo kopieres på 2 sek over i excel .. så kan man selv sortere i det. Tusinde tak ... |
|
|
Pernille Jacobsen |
Lagt på d. 18-03-2021 20:03
|
Den der totale liste er oppe nu - for S37. Indlæg 2 her: LINK ...og skal man finde det en anden gang, er det en sticky under "Resultater S.37" som kan findes under "Alle emner". |
|
|
Hawk Youngblood |
Lagt på d. 22-03-2021 18:22
|
Fusioneer Antal indlæg: 3937 Tilmeldt: 09.04.20 |
Ved de primære evner, må man jo vælge en som er 1. evne over maksimum. Som 24 årig stiger de primære evner med 2. point. Jeg er nysgerrig på, om man må ændre den evner der går 1. point over maksimum, til en anden primær evne? Eller om den er fastlåst til den evne man vælger ved indlevering af ens første evne-ark? H. Youngblood 34 år Canadisk Etaperytter Sejre Ialt : Etapeløb . . . . . . . : 6 Etaper. . . . . . . . . : 20 Endagsløb . . . . . . : 0 Ungdoms-Trøjer . . : 5 Bjergtrøjer . . . . . .: 1 Pointtrøjer . . . . . . : 1 Historik over top 3. placeringer, kan ses i min profil. . . . . . . S44 <> S45 <> S46 <> S47 Giro . : . 2 . <> . 1 . <> . 2 . <> . 3 TDF . .: . 4 . <> . 2 . <> . 1 . <> . 1 Vuelta : .2 . <> . 4 . <> . 3 Snit : . . 2,7 .<> 2,3 .<> . 2 |
|
|
Pieter van Vleuten |
Lagt på d. 22-03-2021 19:52
|
Veteran Member Antal indlæg: 865 Tilmeldt: 20.07.17 |
Den er nu bare fri og kan bruges hvor du vil bruge den.
|
|
|
Hawk Youngblood |
Lagt på d. 22-03-2021 20:00
|
Men kun de primære evner ik? H. Youngblood 34 år Canadisk Etaperytter Sejre Ialt : Etapeløb . . . . . . . : 6 Etaper. . . . . . . . . : 20 Endagsløb . . . . . . : 0 Ungdoms-Trøjer . . : 5 Bjergtrøjer . . . . . .: 1 Pointtrøjer . . . . . . : 1 Historik over top 3. placeringer, kan ses i min profil. . . . . . . S44 <> S45 <> S46 <> S47 Giro . : . 2 . <> . 1 . <> . 2 . <> . 3 TDF . .: . 4 . <> . 2 . <> . 1 . <> . 1 Vuelta : .2 . <> . 4 . <> . 3 Snit : . . 2,7 .<> 2,3 .<> . 2 |
|
|
Polatas Fittkau |
Lagt på d. 22-03-2021 20:47
|
Member Antal indlæg: 194 Tilmeldt: 25.07.19 |
Som Gt har vi en vi vælger der ikke kan ændres, eller har jeg misforstået noget? |
|
|
Dolmer |
Lagt på d. 22-03-2021 21:08
|
Veteran Member Antal indlæg: 964 Tilmeldt: 01.05.17 |
Etapeløbsryttere kan kun bruge primære evner med en ekstra evne i dem. Andre ryttere kan få højere sekundære. Evnen kan "flyttes", hvis testen af arket holdet sig indenfor sine gældende max grænser. Du må kun gå ned i evner, når det passer med din alder. Hvis evnen ikke er over dit nye max, kan du altså godt skifte det valgfrie sted. Crew
Vil du være en del af vores fælleskaber udenfor hjemmesiden? Se her: Skype samtale Facebook gruppe Facebook side Discord kanal |
|
|
Hawk Youngblood |
Lagt på d. 22-03-2021 21:38
|
Dolmer skrev: Etapeløbsryttere kan kun bruge primære evner med en ekstra evne i dem. Andre ryttere kan få højere sekundære. Evnen kan "flyttes", hvis testen af arket holdet sig indenfor sine gældende max grænser. Du må kun gå ned i evner, når det passer med din alder. Hvis evnen ikke er over dit nye max, kan du altså godt skifte det valgfrie sted. Tak Dolmer. Har dog ikke besluttet om jeg får brug for det, men det er rart lige at vide, at muligheden er der. H. Youngblood 34 år Canadisk Etaperytter Sejre Ialt : Etapeløb . . . . . . . : 6 Etaper. . . . . . . . . : 20 Endagsløb . . . . . . : 0 Ungdoms-Trøjer . . : 5 Bjergtrøjer . . . . . .: 1 Pointtrøjer . . . . . . : 1 Historik over top 3. placeringer, kan ses i min profil. . . . . . . S44 <> S45 <> S46 <> S47 Giro . : . 2 . <> . 1 . <> . 2 . <> . 3 TDF . .: . 4 . <> . 2 . <> . 1 . <> . 1 Vuelta : .2 . <> . 4 . <> . 3 Snit : . . 2,7 .<> 2,3 .<> . 2 |
|
|
Mhondi Yakanyarara |
Lagt på d. 24-03-2021 21:00
|
Rytter på Antal indlæg: 1703 Tilmeldt: 29.05.20 |
1.) Kan man oprette en afstemning. Fx i sin blog? 2.) Kan man lave andre emojis end de ni gule ansigter herunder? Kunne man fx lave en thumbs up eller et hjerte eller et fredstegn eller en high five eller en stærk arm? (3. Kan en med admin-rettigheder ikke rette trådens titel til "Nybegynderspørgsmål"? ) |
|
|
Hawk Youngblood |
Lagt på d. 29-06-2021 15:06
|
Er der et sted jeg kan læse omkring hvordan pro-evnen virker, og hvor meget betydning den har? - Kan det beskrives som en slags terning der bliver slået før hvet løb, for at se hvor mange ekstra procent der tilføres alle evner? - Under etapeløb vil der så kun blive beregnet pro-evne fra start af hele løbet, eller før hver etape? H. Youngblood 34 år Canadisk Etaperytter Sejre Ialt : Etapeløb . . . . . . . : 6 Etaper. . . . . . . . . : 20 Endagsløb . . . . . . : 0 Ungdoms-Trøjer . . : 5 Bjergtrøjer . . . . . .: 1 Pointtrøjer . . . . . . : 1 Historik over top 3. placeringer, kan ses i min profil. . . . . . . S44 <> S45 <> S46 <> S47 Giro . : . 2 . <> . 1 . <> . 2 . <> . 3 TDF . .: . 4 . <> . 2 . <> . 1 . <> . 1 Vuelta : .2 . <> . 4 . <> . 3 Snit : . . 2,7 .<> 2,3 .<> . 2 |
|
Spring til debat: |