April 19 2024 07:04:15
Oversigt
Cycling Career hold
ICCU Ranglisten
Sæson 48 - Til og med:
Senior: Eschborn-Frankfurt
U23: U23 Il Lombardia

Top 5 ryttere
806 p - Jakub Vavra
768 p - Jacques Jacques
721 p - Johannes Mangobe
650 p - Eddy Drijens
639 p - Alfonso Uffreduzzi

Top 5 Hold
2829 p - Team Faema
2374 p - Daimler-Brabus
2298 p - Specialized
2167 p - Team Peugeot
2085 p - Qantas-DeLight

Top 5 Nationer
2208 p - Belgien
2169 p - Italien
1540 p - Holland
1425 p - Frankrig
1374 p - Storbritannien

Top 5 Sejre
Alfonso Uffreduzzi ( 10 )
Vincent Vintesso ( 10 )
Emil Hansen ( 8 )
Jakub Vavra ( 7 )
Domagoj Kovacevic ( 7 )

U23 - Top 5 Ryttere
125 p - Salvatore Bianchi
100 p - Daan Jacobs
60 p - Anton Vorobyev
55 p - Jens Hilbert
52 p - Bruno Maltar

U23 - Top 5 Sejre
Salvatore Bianchi ( 2 )
Daan Jacobs ( 2 )
Theo Kille ( 1 )
Anton Vorobyev ( 0 )
Timothy Stevens ( 0 )

Hele ranglisten
Hele U23 ranglisten
Vindere gennem tiden
Ryttere gennem tiden
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
ICCU Touren - Sæson 48
Fed skrift = resultater s.48
Alm. skrift = resultater s.47

Santos Tour Down Under
Vuelta a San Juan
Cadel Evans Road Race
Vuelta a Andalucia
UAE Tour
Omloop Het Nieuwsblad
Royal Bernard Drome
Kuurne-Bruxelles-Kuurne
Le Tour de Langkawi
Le Samyn
Trofeo Laigueglia
Strade Bianche
Paris - Nice
Tirreno - Adriatico
Ronde van Drenthe
Nokere Koerse
GP de Denain
Milano - Sanremo
Katalonien Rundt
OxyClean Brugge-De Panne
E3 Saxo Bank Classic
Gent-Wevelgem
Dwars Door Vlaanderen
Flandern Rundt
GP Miguel Indurain
Baskerlandet Rundt
Klasika Primavera
Paris - Roubaix
Brabantse Pijl
Amstel Gold Race
Tour of the Alps
La Flèche Wallone
Liège - Bastogne - Liège
Romandiet Rundt
Eschborn-Frankfurt
4 Jours de Dunkerque
Giro d'Italia
The Larry Miller
Tour of Turkey
Tro-Bro Léon
Elfstedenronde
Critérium du Dauphiné
Tour de Suisse
Mont Ventoux Challenge
Tour of Slovenia
Rund um Köln
Mercan'Tour Classic
Baloise Belgium Tour
Tour de France
Østrig Rundt
Tour of Norway
Slag om Norg
Grand Prix Cerami
Benelux Tour
PostNord Danmark Rundt
Clásica Ciclista San Sebastián
OL ITT (S.49)
OL TTT (S.49)
OL RR (S.49)
Tour de Pologne
Schaal Sels Merksem
Bretagne Classic - Ouest-France
EuroEyes Cyclassics Hamburg
Vuelta a España
CRO Race
Antwerp Port Epic
GP Cycliste de Québec
GP Cycliste de Montreal
Skoda-Tour de Luxembourg
Primus Classic
VM TTT
VM ITT
VM RR
Giro dell'Emilia
Sparkassen Münsterland
Tre Valli Varesine
Milano Torino
Tour of Taihu Lake
Gran Premio Piemonte
Il Lombardia
Paris - Tours
Chrono des Nations

U23 Milano-Sanremo
U23 Ronde van Vlaanderen
U23 Paris-Roubaix
U23 Liège-Bastogne-Liège
U23 Giro di Lombardia
U23 Benelux Tour
U23 Mini GT
U23 OL ITT (S.49)
U23 OL RR (S.49)
U23 VM ITT
U23 VM RR

Se alle resultaterne
Se alle løbsprofiler
Se kategorier/pointsystem
Replikboks
Du skal være logget ind for at skrive en replik.

Reodor Felgen
14-04-2024 11:50
Jeg kan ik koding, men her viser hele løpet https://avantutor.
com/blog/adding-re
captcha-to-php-for
m/ Gerne kopier link og slet replik om du ik vil den skal stå her Smile

Pernille Jacobsen
14-04-2024 11:44
Hvis nogen er i stand til at programmere noget i den stil i PHP, så meld jer endelig til crewet.

Reodor Felgen
14-04-2024 11:29
Måske man skal starte med en "jeg er ik en computer" check når man registrerer seg nu Grin

Peter Jameson
11-04-2024 13:46
Grin

Johannes Mangobe
11-04-2024 08:03
Fun fact.. Jeg har samme monument resultater denne sæson, som MvdP har IRL denne sæson.

Louis Bettini
07-04-2024 16:10
Svit Van der Poel er for vild Frown

Jack Dawson
06-04-2024 22:11
En der vil slette min besked i Fladern.. på forhånd tak

Pernille Jacobsen
01-04-2024 20:15
PCM 2021

Ryan Jackson Jr
01-04-2024 19:43
Hvilken PCM version kører vi egentlig i? Grin

Zion Holding
27-03-2024 21:27
Oddset på W. de Theuns er ikke steget. Det er en fejl at jeg har fået markeret det med grønt

Velkommen
I Cycling Career er du selv rytteren.
Du skal træne ham, forhandle kontrakt med et prohold og køre resultater hjem sammen med holdet.
- Træn din rytter ved at give din rytter bedre evner i vigtige egenskaber.
- Se din rytter blive bedre og bedre sæson efter sæson.
- Vind Tour de France eller er du den nye Peter Sagan, Philippe Gilbert, Mark Cavendish eller måske Jens Voigt?

Alt er muligt i Cycling Career!

Sådan kommer du i gang
1 - Opret dig som bruger, vælg fornavnet og efternavnet på din rytter som brugernavn.
2 - Klik på Opret rytter her linket øverst på siden for at få en forklaring.

Hjælp
Efter oprettelse af bruger kan du stille spørgsmål i Hjælpetråden hvis du er i tvivl ved at klikke på linket Hjælp øverst på siden.

Velkommen til Cycling Career!
Se indlæg
 Udskriv debat
Sæsonlængde/træthedssystem
Paul McCollan
Godaften

Det nye system med brug af IRL-kalenderen fuldstændigt og dermed en endnu længere sæson har jo trådt i kræft i S16, hvilket vi var mange som gav kritik af før sæsonen.

Ville gerne evaluere lidt på det, for jeg synes selv ikke at det har fungeret særlig godt desværre. Sæsonen er blevet LANGT mere kedelig og trættende for mig (og vel også de fleste andre klassikerryttere). Brostensryttere har fået 3 nye endagsløb, men vi snakker 3 etaper ekstra. Det er altså ikke meget på en hel sæson hvor der bl.a. bliver brugt langt længere tid på Grand Tours.

Ingen tvivl om at den nye længder har tilgodeset etapeløbsryttere og sprinterne alt for meget. Bakkerytterne har intet ekstra fået og brostensryttere har fået lidt men stadig ikke noget der er værd at snakke om i forhold til hvad andre ryttertyper har kunne nyde godt af.

Kigger vi på antallet af etaper var der sidste sæson 191 etaper (set på antal tråde i resultater i s15) og indtilvidere 200 i denne sæson, hvor vi i hvert fald kan forvente 41 mere. Altså 241 etaper. Altså 50 etaper mere i denne sæson.
Det vil altså (hvis vi kører med 2 etaper om dagen) gøre sæsonen næsten 1 måned længere. Og jeg spørger mig selv om det er det værd.

Stod det til mig skulle der være en større ændring i antallet af etaper. Jeg ved ikke hvad etapeløbsryttere foretrækker, men enten bør man skære GT's ned til 11-15 etaper igen, eller så bør det optimale i hvert fald være at fjerne etapeløb som ikke er på Pro-tour kalenderen som Burgos og Trentino. Ellers vil sæsonen simpelthen blive for langtrukkende og på sigt få folk fra CC, og i hvert fald gøre at klassikerrytterne uddør fuldstændig. Det er jo OVEHROVEDET ikke attraktivt at være klassikerrytter længere. Det har aldrig været det mest attraktive, men det var da langt bedre med mindre etaper.

Træthedssytemet bør man også kigge på, så løbssæonen i længden i hvert fald bliver mindre kedelig for klassikerryttere. Vi har alt for få løbsdage hvis vi skal deltage de steder vi kan vinde. Det giver absolut ingen mening, at man skal betale 2 løbsdage for at deltage i 1 klassiker, mens man kun skal betale 11 løbsdage for at deltage ved 21 etaper eller for den sags skyld 4 løbsdage for 6-8 etaper.

I virkeligheden ser vi heller ikke Alberte Contador køre 4-5 gange så mange etaper som Tom Boonen. Det er jo en sindssyg forskel. Der bør slet ikke være forskel på hvor mange etaper de forskellige typer kører. Sådan er det i hvert fald ikke i virkeligheden, og da man mere og mere forsøger at ligne virkeligheden i CC giver dette jo absolut ingen mening.

Men dette var altså blot en opfodring til crewet om at revurdere sæsonlængden og træthedssystemet som lige nu - ifølge mig - slet ikke fungerer.
Navn: Paul McCollan - 'Den upopulære'
Pensioneret

Verdens bedste blog
 
Balslev
Tak for dit indlæg.
Der er nogle punkter i som selvfølgelig rammer ret korrekt - men der er også steder hvor jeg personligt slet ikke er enig - men lad det ligge.

Der kigges altid på at optimere det hele, og vi gjorde klar allerede op til denne sæson, at vi ville revurdere hvordan vi oplever det hele og der er klart nok nogle ting som bør optimeres, men det er alt sammen større processer og det gøres over tid.

Vi har mange ting vi gerne vil forbedre og det gør vi så hurtigt det er os muligt.
-CC Admin-
Daglig leder
Skype: MartinBalslev
 
http://www.martinbalslev.blogspot.com
Blackdeath
Vi er blandt andet i færd med at kigge på løbsdage som nævnes og ranglisten vil vi bestemt også diskuttere i forhold til hvordan det hænger sammen IRL og hvad vi gerne vil på CC.

Der er tilføjet 3 brostensløb og 3 ekstra endagsløb. Næste mål for os er at få en mere lige balancering mellem endagsryttere og etapeløbsryttere, men Grand Tours bliver der ikke ændret ved de forbliver på 21 etaper.

Grand Tours køres jo med 3 etaper om dagen, så der ikke er ændret i tiden for kørslen af dem i forhold til tidligere, hvor de var på 15.
 
Ivan Grzybowski
flere brostensløb!! Evt. Memorial Grzybowski Grin Pfft
Navn: Ivan Grzybowski
Hold: Faema
Ryttertype: Brosten
Land: Rusland
Alder: 47
Sejre :
S.14 VM RR
S.14 Flandern Rundt
S.13 Omloop Het Niewsblad
S.13 Dwars door Vlanderen
S.13 Paris Roubaix
S.12 Gent Wevelgem
S.12 Amstel Gold Race
S.12 Liege-Bastogne-Liege
S.8 Paris Roubaix
Mål:
Fleche Wallone
Milan-sanRemo
 
Remy Lemaire


Træthedssytemet bør man også kigge på, så løbssæonen i længden i hvert fald bliver mindre kedelig for klassikerryttere. Vi har alt for få løbsdage hvis vi skal deltage de steder vi kan vinde. Det giver absolut ingen mening, at man skal betale 2 løbsdage for at deltage i 1 klassiker, mens man kun skal betale 11 løbsdage for at deltage ved 21 etaper eller for den sags skyld 4 løbsdage for 6-8 etaper.

I virkeligheden ser vi heller ikke Alberte Contador køre 4-5 gange så mange etaper som Tom Boonen. Det er jo en sindssyg forskel. Der bør slet ikke være forskel på hvor mange etaper de forskellige typer kører. Sådan er det i hvert fald ikke i virkeligheden, og da man mere og mere forsøger at ligne virkeligheden i CC giver dette jo absolut ingen mening.



Synes at denne del virkelig skal fremhæves.
Se mine resultater her.

gyazo.com/b1b78c78634b982d2839ecec2e8ec7fc.png
 
Enzo Wolf
Erklære mig enig med Paul på det her punkt. Derudover ser jeg gerne der kommer "nye ruter" til brostensrytterne. Det er lidt kedeligt at køre Flandern og Paris Roubaix igen. Evt. kunne man lede efter brostensløb lavet af amatører og så bruge deres ruter. Det er et forsøg værd, det samme kan siges om bakkeryttere.

Samtidig vil jeg gerne forslå et løb med navnet: The Enzo Wolf Legend Race
i59.tinypic.com/2mhanvd.png

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Navn – Enzo Wolf | Kaldt – Postbuddet, Ferrarien, Ulven, The Tormentor Højde – 170 cm | Alder – 30 | Vægt - 52 kg | Bopæl – Bogotá, Colombia |Hold – APPC | Rytterstatus - Kaptajn / fri rytter
Personlig Coach - Dr. Michele Ferrari
 
Shing Long
Jeg synes primært, man skal kigge på løbsdagene. Er enig i, man kommer til at have en lang sæson, som fx bakkerytter forstået på den måde, der er meget langt imellem løbene, man er med i, især når man så er med i et etapeløb, hvor man så kun kan køre med på 1-2 bakkeetaper, hvor det alligevel er udbruddet, der vinder.

Fx synes jeg meget godt om den idé, hvor en endagsrytter skal betale 1 løbsdag for et endagsløb, hvor en etapeløbsrytter skal betale 2.

Desuden synes jeg, man skal prøve at forkorte sæsonlængden lidt, men denne sæson er selvfølgelig undskyldt pga de problemer, der har været.
Pensioneret cykkelrytter for Malaysia. Arbejder nu for det malaysiske cykelforbund for at gøre det nationale landshold til verdens bedste.

Er du et uopdaget talent med relation til Malaysia? Kontakt mig!
 
Frederik Heeg
Jeg synes ikke at realismen er vigtigere end alt andet. Jeg synes at GTsene i denne sæson har været aaalt for lange, og det er på trods af at jeg selv kørte med i både Giro og Tour, hvor det endda blev mere spændende da vi længe lå til sejr i begge løb.

Jeg kan ikke se hvorfor realismen er så vigtig, hvis det gør det kedeligt for os brugere.

Ved ikke om den skal tages op i samme tråd, men nu hvor der bliver snakket meget om bakkeryttere og brostensryttere, føler jeg heller ikke at jeg som TT-rytter har det helt nemt. I et løb som Touren, som nu er på 21(!) etaper, var der ikke engang plads til en prolog. Mener heller ikke der var prolog sidste sæson. Det er ærgerligt når nu der ikke EF voldsomt mange etaper som tilgodeser os i forvejen.

I det hele taget har jeg fundet ud af at det er kedeligt at være TT-rytter og jeg overvejer kraftigt om man skulle starte forfra med en etapeløbsrytter, men på den anden side tager sæson rigtig lang tid nu, så det vil tage flere år at komme i den sjove alder.
Job hos: Malaysias landshold - sportslig rådgiver
 
Motsoko Mangobe
Løbskalenderen lige nu er på:

137 løb uden GT. (137 / 2 = 68,5 dage (69 afrundet)
63 etaper GT. (63 / 3 = 21 dage)

i alt tager en sæson 90 dage med VM og alt (U 23 køres ved siden af)
Dvs at en sæson tager 3 måneder, hvis alt kører vel, og så er målet vel holdt på den tid som en sæson har været udmeldt at den skulle tage?

Med 2/3 uger pause imellem hver sæson så er 3,5 sæson på et år realistisk at nå. 20 / 3,5 giver 5,7 år at gå fra 21-40 år. Lang tid, men ikke alle bliver alligevel ved til de er 40, så på 4 år kan man vel gå fra talent til stjerne til pension.

nå det var min info - nu kommer debat indlægget Smile

Er helt enig i at det lige nu er for meget til bjerg, sprinter og Etapeløbsrytterne. Syntes også at endagstyperne burde få endnu flere dage i forhold til de før nævnte typer så de kan kører mere over en hel sæson, (eller lidt mindre til bjerg,sprint og etapeløb, da det er nemt at få dem til at kører næste alt det de kan ) så udjævningen af antal løb bliver mere lige.

Realismen ser jeg som essensielt i forhold til spillet, da det giver et bedste spil efter min mening - så 21 etaper burde være antallet af etaper i de store løb - omend jeg gerne ser flere brostens løb, tilføjet.. Bakkeløbene er der efter hånden nogle af, men måske et par stykker der (de har også fået Beijing og Down under er også halt bakke)

TT ryttere som mangler løb, mener jeg måske burde være mere Hybrid? tror ikke Gene Vlag, Gando og Footloose føler de mangler mange etaper de syntes er interresante da de kører mange endte brosten eller mindre etapeløb også - men kun et gæt, for at pointere dette... Faktisk overvejer jeg selv TT rytter næste gang Smile

Er helt enig i at der skal gøres noget for at få flere klassikertyper ind i spillet - og vil efter dette komme med en lille ting til crewet omkring man måske kan lokke enkelte nye derover, da vi pt. ser vanvittigt mange der vælger bjergryttere!?! - men det må vi se om de syntes om Smile
man skal også huske fordelen ved at der er få brostensryttere/bakkeryttere, nemlig at man hurtigere får gode resultater.. en 27 brostensrytter kan sagtens kører i top to i de største borstensløb, men en 27 åring etapeløbsrytter skal være lidt mere heldig..

Et spørgsmål til klassikerrytterene - er det løb i kan vinde i mangler (læs. Specifikke løb til jeres type) eller bare flere løbsdage så i kan kører flere løb?
i.ibb.co/cTh9Q3Z/Daimler-hvid.png

MANAGER
 
Jason Milivic
En anden ting man kan starte med at kigge på, er at løb som Trentino skal have den rigtige længde (4 etaper) i stedet for den dopede udgave på 6-8 etaper som det er nu...
i1210.photobucket.com/albums/cc409/PowderKruse/Jason-2_zpsa548685f.png


Resultater og andet halløj på min hjemmeside!: www.jason-milivic.sk/en
 
James Johnson

Motsoko mangobe skrev:



TT ryttere som mangler løb, mener jeg måske burde være mere Hybrid? tror ikke Gene Vlag, Gando og Footloose føler de mangler mange etaper de syntes er interresante da de kører mange endte brosten eller mindre etapeløb også - men kun et gæt, for at pointere dette... Faktisk overvejer jeg selv TT rytter næste gang Smile



Så kan man vel argumentere for at alle typer skal være mere hybrid, hvis de mangler løb?

Jeg synes nu det er helt fint som TT-rytter, for jeg har også tænkt mig at blive mere alsidig, men vil ikke lade gå ud over TT-stats, så det bliver ikke mange stats der ryger på "hybrid" vognen per sæson, da det ikke er 1. punkt på agendaen, og det bliver endnu sværere at være hybrid hvis du har fejlplaceret stats, det har jeg i hvert fald erfaret, for jeg kendte ikke ret meget til PCM og dets statssystem da jeg startede, og det koster (og det skal det gøre)

Jeg synes dog også vi skal passe på med at gøre alt for at tilpasse os alle ryttertyper, som eksempelvis prolog i touren.. For mit vedkommende bør der ikke være en prolog hvert eneste år, men en gang imellem er det selvfølgeligt fint nok.

Om sæsonen er for lang.. Tja jeg hygger mig nu, og synes ikke det er så slemt. Men for dem der udelukkende fokuserer på Ardennerne eller Paris-Roubaix og Flandern, så kan jeg godt se det.
 
Motsoko Mangobe

James Johnson skrev:

Motsoko mangobe skrev:



TT ryttere som mangler løb, mener jeg måske burde være mere Hybrid? tror ikke Gene Vlag, Gando og Footloose føler de mangler mange etaper de syntes er interresante da de kører mange endte brosten eller mindre etapeløb også - men kun et gæt, for at pointere dette... Faktisk overvejer jeg selv TT rytter næste gang Smile



Så kan man vel argumentere for at alle typer skal være mere hybrid, hvis de mangler løb?

Jeg synes nu det er helt fint som TT-rytter, for jeg har også tænkt mig at blive mere alsidig, men vil ikke lade gå ud over TT-stats, så det bliver ikke mange stats der ryger på "hybrid" vognen per sæson, da det ikke er 1. punkt på agendaen, og det bliver endnu sværere at være hybrid hvis du har fejlplaceret stats, det har jeg i hvert fald erfaret, for jeg kendte ikke ret meget til PCM og dets statssystem da jeg startede, og det koster (og det skal det gøre)

Jeg synes dog også vi skal passe på med at gøre alt for at tilpasse os alle ryttertyper, som eksempelvis prolog i touren.. For mit vedkommende bør der ikke være en prolog hvert eneste år, men en gang imellem er det selvfølgeligt fint nok.

Om sæsonen er for lang.. Tja jeg hygger mig nu, og synes ikke det er så slemt. Men for dem der udelukkende fokuserer på Ardennerne eller Paris-Roubaix og Flandern, så kan jeg godt se det.


Ja der er vel prolog 3 ud af 4 år IRL? så sådan burde det også være her.. Så enig..
i.ibb.co/cTh9Q3Z/Daimler-hvid.png

MANAGER
 
Frederik Heeg
Nu kan jeg godt se at det ville være smart at satse på bjerg-tt, men det er alt for sent. Hvis man først finder ud af dette efter et par år, er det nærmest umuligt at opnå. Jeg tror man skal lave satset allerede som 21-årig. Too bad for mig, og jeg må tude højt, men det hjælper ikke noget. Må tænke mig bedre om næste gang ø.
Job hos: Malaysias landshold - sportslig rådgiver
 
Motsoko Mangobe
Lige for at pointere min TT mening, så ville jeg rent faktisk lave en ren TT rytter, måske med lidt bakke/brosten, men slet ikke på klassiker niveau..
Mest af alt fordi jeg hvert år ville kunne kører med om VM, lige gyldigt ruten, modsat de andre Smile
- Men jeg har jo også en manager, så kan være derfor jeg ikke "keder" mig så meget uden løb til min rytter...
i.ibb.co/cTh9Q3Z/Daimler-hvid.png

MANAGER
 
Paul McCollan

Motsoko mangobe skrev:
Et spørgsmål til klassikerrytterene - er det løb i kan vinde i mangler (læs. Specifikke løb til jeres type) eller bare flere løbsdage så i kan kører flere løb?

Det som mangler er for mig at se ikke at vi mangler løb vi kan vinde. Jeg mangler en kortere sæson (der er i realiteten kun en uge IRL på en sæson som er interessant for brostensryttere men vel også for bakkeryttere), og så mangler jeg flere løbsdage.

Kan sige det igen og igen. Det kan ikke passe at etapeløbsryttere, sprintere og bjergrytter får 4-5 gange så mange etaper som os andre. Selvom jeg ikke tror det ville løse problemet, ville det da gøre sæsonen langt mere interessant, hvis man fik chancen for at være med i en GT pr. sæson og ikke mindst flere etapeløb. Vi er jo ikke hjælpeløse i etapeløb. Selvom de fleste klassikeryttere ikke er mestre til at restituere har vi jo stadig stats som gør, at vi kan gøre en forskel for kaptajnen.

Så flere løbsdage til klassikeryttere og mindre til etapeløbsryttere/sprintere. Det ville også gøre det langt mere spændende, hvis etapeløbsrytterne ikke bare kan deltage i nærmest ethvert etapeløb. Så kunne det være at de lidt yngre etapeløbsryttere også fik chancer.

- Men jeg har jo også en manager, så kan være derfor jeg ikke "keder" mig så meget uden løb til min rytter...

Lige præcis. Hele sæsonen (næsten) er jo ved som manager, men sådan er det bare ikke rigtig når man kun har én rytter og han kun har en lille uge på sæsonen hvor han virkelig har chancer for noget som helst. Wink
Navn: Paul McCollan - 'Den upopulære'
Pensioneret

Verdens bedste blog
 
Motsoko Mangobe

Paul McCollan skrev:

Kan sige det igen og igen. Det kan ikke passe at etapeløbsryttere, sprintere og bjergrytter får 4-5 gange så mange etaper som os andre. Selvom jeg ikke tror det ville løse problemet, ville det da gøre sæsonen langt mere interessant, hvis man fik chancen for at være med i en GT pr. sæson og ikke mindst flere etapeløb. Vi er jo ikke hjælpeløse i etapeløb. Selvom de fleste klassikeryttere ikke er mestre til at restituere har vi jo stadig stats som gør, at vi kan gøre en forskel for kaptajnen.

Så flere løbsdage til klassikeryttere og mindre til etapeløbsryttere/sprintere. Det ville også gøre det langt mere spændende, hvis etapeløbsrytterne ikke bare kan deltage i nærmest ethvert etapeløb. Så kunne det være at de lidt yngre etapeløbsryttere også fik chancer.


Lidt det her der var essensen af mit indlæg Smile Sværere at være med i alle Etapeløb, og "tvinge" os managers til at priotetere mere imellem at fylde holdet med Bjerg/etapeløbsryttere og så nogle gange må tage brostens rytterne med (de kan jo også ramme udbrud?)
i.ibb.co/cTh9Q3Z/Daimler-hvid.png

MANAGER
 
Simon Herra
Jeg nægter at tro på, at det er de 11 dage sæsonen er blevet forøget med i forhold til sidste sæson, der skaber "En kedelig sæson" eller hvad man har af undskyldninger. Motsoko har lavet regnestykket, og for at understrege det:

Sæson 15 forløb fra 11/4 til 29/6 = 79 dage
Sæson 16 forløber fra 3/8 til 1/11 = 90 dage.

De 11 dage skyldes IKKE at en GT varer 21 etaper, men derimod at der blev tilføjet 9 nye løb ved sæsonstart; Hvis vi sågar regner de 9 nye løb fra, vil sæsonen være kortere end i fjord.

Dertil bør man regne ind, at det trods alt er PCM der er drivkræften bag siden her. Ikke noget som vi selv har opfundet, men PCM. Derfor bør sæsonen og statsopbygningen også være bygget udfra PCM's præmisser. Det betyder at alle stats ikke vil have en indflydelse i en GT på 11-15 dage, og det stiller om nogen etapeløbsrytterne endnu bedre, da de kan smide stats over på andre "færdigheder".

Det hele falder i sidste ende - for mig at se - over på Kristjan's glimrende forslag fra tidligere, hvor der var langt flere ryttertyper, og hvor højde/vægt spille en rolle for maksimering i forskellige stats (Kan desværre ikke finde det). Det vil give muligheden for at sprede sine færdigheder ud over flere "evner", og så kan man reelt set spille en rolle i langt flere løb.

Så i mine øjne er løsningen ikke at cutte samtlige etapeløb med 5-10 etaper, fordi det tager for lang tid, men at udligne løbsdagene (Som det er blevet forslået). Det tror jeg er løsningen på problemet. Og for at komme med noget konkret (Hvilket man burde gøre i stedet for blot at sømme problemet fast), tror jeg på løsningen kunne være at sige 1 etape = 1 løbsdag. Jeg bruger mig som eksempel:

Jeg har (21*2) + (7*5) + 1 = 78 løbsdage. (7 er ca. gennemsnittet af alle mindre etapeløb +/-)
Det betyder at du som klassikerrytter, har 23 klassikere at deltage i, og derudover 55 løbsdage at fordele på etapeløb, hvor du enten kan hjælpe kaptajnen eller have en sekundær færdighed som du kan bruge.

Ifølge Motsoko har vi 200 løbsdage, hvilket gange med 8 ryttere (ca.) pr. løb giver 2000 løbsdage der skal besættes pr. hold. Med 21 ryttere gange de 78 løbsdage, for man 1638 (Uden at regne med at U23 ryttere har frit løbsprogram). Det betyder at hvert hold ca. skal melde 6 løb fra i kalenderen årligt (Hvis de kører fuldt hold over 23 år).

Det kunne være en løsning, og jeg vil opfordre alle der er utilfredse med det nuværende system at komme med deres forslag på en løsning, i stedet for blot at konstatere, at det er for ringe. For man skal virkelig huske på, at jo mere tid crewet skal bruge på at udvikle idéer og løsninger, desto mindre tid har de til alt andet.
 
Simon Herra
*Og jeg retter så lige min regnefejl med at 200*8 giver 2000, men i stedet blot 1600, hvilket vil betyde du rent faktisk KAN køre med fuldt over 23, så løbsdagene skal formegentlig forkortes eller justeres alt efter ryttertype..
 
Patmac
Tak for de gode idéer samt gode indlæg og fakta fra Motsoko og Simon.

For lige at banke et par pæle i jorden så skal man nok ikke regne med at en sæson bliver kortere. Det er blevet en selvfølgelighed at tingene går lynhurtigt og at sæsonen ikke er specielt lang i rigtig tid. Men det bør man ikke forvente fuldt ud i fremtiden hvis vi skal forsøge at få en mere realistisk kalender og realistiske ryttertyper. Det vil kræve en større kalender som man har i virkeligheden med store og små løb der lapper over hinanden og et formsystem så man får forskellighederne i præstationsniveauet rytter til rytter på forskellige årstider...og det er lige præcis det vi arbejder på lige nu.

Der arbejdes på et nyt evnesystem som skal kunne klare følgende:

Formsystem
- for at slippe for løbsdagene og blive mere som virkeligheden. Det vil med al sandsynlighed blive PCM's ingame formsystem vi skal benytte for at gøre det lettere for os at administrere.

Løbskalender
- skal forlænges yderligere og blive så IRL-agtig som muligt eller rettere så PCM-agtigt som muligt. Dvs. flere mindre løb (balancen som Blackdeath snakker om) med større formforskel på rytterne som vil give mere spredning af holdenes stjerner. (I dag har vi stadig ret mange topstjerner der kører de samme løb hele tiden uden formforskelle.)

Dette vil betyde rigtigt mange ting for udviklingen af spillet. Vi får mange flere nuancer på præstationerne fra ryttere på forskellige tidspunkter af sæsonen, det bliver sværere at se hvis en rytter er på dope, der vil komme mange flere muligheder for både etapeløbs- og endagsryttere. Specielt endagsryttere vil med det nye evnesystem få et noget andet setup end i dag som forhåbentligt vil afspejle virkeligheden noget mere.

Vi forsøger at læne os så meget op ad virkeligheden som det er muligt med PCM og den måde AI'en/spilmotoren arbejder. Både hvad angår løbskalenderen og de fysiske grænser der findes for ryttertyperne men det kommer ikke på en dag også selvom vi har det i tankerne og arbejder med det sådan on-off hele tiden.
Og ja det betyder enkelte ændringer i rytternes nuværende setup for samtlige ryttere men det bliver ikke noget der ødelægger en allerede perfekt opsat karriereplan for den enkelte bruger. Det vil i mange henseender bliver langt langt bedre og mere realistisk.

Husk på at det er et frivilligt arbejde der skal lægges ved siden af hverdagens mange langt vigtigere ting så i sidste ende kommer det når det kommer men vi arbejder på sagen.

Dermed ikke sagt at der ikke vil sløjfes noget eller tilføjes noget andet.
CC-Crewboss siden 2009
Cycling Career Co-Founder
-------------------------
 
Motsoko Mangobe

Patmac skrev:


Formsystem
- for at slippe for løbsdagene og blive mere som virkeligheden. Det vil med al sandsynlighed blive PCM's ingame formsystem vi skal benytte for at gøre det lettere for os at administrere.


Lyder simpelthen super godt Patmac! Bare i indfører det i ordenlig tid før en ny sæson så er jeg tilfreds..

I forhold til ovenstående - som jeg forstår det så kan alle kører så mange løb de vil? (selvfølgelig bliver de trætte og i dårlig form osv), så er det vel muligt at unge ryttere for mindre chancer?
- og så vil jeg lige huske på, at det stadig skal være forholdsvis nemt for en manager at lave løbsprogram Smile , og at man ikke skal ud i alle mulige 3.grads ligninger for at få rytterens form system til at passe med holdets mål. Hvem kommer til at bestemme formkurven for rytterene? (rytter eller manager?)
i.ibb.co/cTh9Q3Z/Daimler-hvid.png

MANAGER
 
Spring til debat: