Debatemne: Cycling Career - Lav din helt egen rytter :: Flere prologer?

Oprettet af Chris Boardman d. 27-03-2012 20:37
#1

Du har fuldstændig misforstået situationen. Antallet af ryttere er total ligemeget for hvor mange der sidder over, så længe vi har hold nok til alle rytterne. Lige nu må der kun være 19 på hvert hold, så så længe vi laver nye hold, så alle ryttere har et hold, er der ikke flere, som sidder over.

Oprettet af Daniel Samfinata d. 27-03-2012 20:39
#2

Du har spillemig en pointe der. Havde ikke lige tænkt det sådan, nej... Så i laver bare flere hold, hvis der kommer for mange ryttere?

Oprettet af Daniel Samfinata d. 27-03-2012 20:39
#3

Men det ville stadig være mærkeligt at have et 5-dages løb, til kun at tage 4 løbsdage....

Oprettet af Emil Joergensen d. 27-03-2012 21:12
#4

Vi gør bare ligesom som U-løb i Danmark, vi kører 1 og 2 etape på én dag. Da de fleste U-etapeløb i Danmark vil gå indover skolen.

Ved godt at man ikke helt kan sammenligne det. Men man kunne godt se på det på samme måde.

Oprettet af Luca Patmac d. 28-03-2012 09:06
#5

Daniel Samfinata skrev:

Men det ville stadig være mærkeligt at have et 5-dages løb, til kun at tage 4 løbsdage....


Det har vi allerede.
Samtlige GT´s koster 11 løbsdage men er 12 etaper, så vidt jeg husker.

Oprettet af Daniel Samfinata d. 28-03-2012 13:53
#6

Og det giver jo ikke meget mening... Wink

Oprettet af Sebastian Gene d. 28-03-2012 14:23
#7

Så vidt jeg husker talte prologen heller ikke med på løbsdagene, da der blev indført ekstra etaper.

Oprettet af Patmac d. 28-03-2012 15:14
#8

Korrekt.
man skal se de 2 ting adskilt.

Løbsdage er i overført betydning rytterens træthedsgrænse (0 løbsdage tilbage = træt rytter færdig for sæsonen)*.

Hvor etaper jo egentlig bare er antallet af etaper for løbet og skal ikke tænkes som om at de skal følges ad med løbsdagene.

*=Det fungerer selvf. ikke helt sådan da rytteren jo kører med fuld styrke i samtlige løbsdage men da vi ikke kan lave sådan noget smart automatisk løsningsforslag på dette endnu, så er den bedste forklaring at det er rytterens træthedsgrænse.

Oprettet af Daniel Samfinata d. 28-03-2012 17:55
#9

Ja, det er rytterens træthedsgrænse. Men den burde jo udløbe efter færre løb, når der kommer flere etaper på løbene...

Oprettet af Luca Patmac d. 30-03-2012 09:16
#10

Nej ikke nødvendigvis.
Så ser du ikke forskellen på løbsdage og løb.

Det kunne jo lige så godt koste 3, 5 eller 10 løbspoint for et etapeløb afhængig af hvor hårdt løbet var hvis der f.eks. var mange bjerge og mindre løbspoint hvis det var et let løb som f.eks. Danmark Rundt (lad os kalde løbsdage for løbspoint for ikke at forvirre med etapedage).

Så du skal fuldstændigt adskille de 2 ting.

Løbspoint (Løbsdage) er bare et måleinstrument for hvad det koster på rytterens træthedskonto per løb.

Men som sagt, da vi ikke kan lave det så teknisk endnu med f.eks. en gradvis nedgang i form for at illustrere trætheden for rytteren, så er det således det fungerer, indtil vi kan gøre det.

Oprettet af Thomas Footloose d. 06-05-2012 22:40
#11

Et hurtigt spørgsmål. Nu er jeg enkeltstartsrytter, og der er min fordel max 85 i TT. Gælder det kun Tidskørsel, eller gælder det også prolog, sådan jeg både kan får 85 point i TT og prolog?

Oprettet af Ritchie Van Damme d. 06-05-2012 22:42
#12

Det gælder også Prolog

Oprettet af Thomas Footloose d. 06-05-2012 22:44
#13

Tak for hurtigt svar.