Velkommen
I Cycling Career er du selv rytteren.
Du skal træne ham, forhandle kontrakt med et prohold og køre resultater hjem sammen med holdet.
- Træn din rytter ved at give din rytter bedre evner i vigtige egenskaber.
- Se din rytter blive bedre og bedre sæson efter sæson.
- Vind Tour de France eller er du den nye Peter Sagan, Philippe Gilbert, Mark Cavendish eller måske Jens Voigt?
Alt er muligt i Cycling Career!
Sådan kommer du i gang
1 - Opret dig som bruger, vælg fornavnet og efternavnet på din rytter som brugernavn.
2 - Klik på Opret rytter her linket øverst på siden for at få en forklaring.
Hjælp
Efter oprettelse af bruger kan du stille spørgsmål i Hjælpetråden hvis du er i tvivl ved at klikke på linket Hjælp øverst på siden.
Velkommen til Cycling Career!
Du skal træne ham, forhandle kontrakt med et prohold og køre resultater hjem sammen med holdet.
- Træn din rytter ved at give din rytter bedre evner i vigtige egenskaber.
- Se din rytter blive bedre og bedre sæson efter sæson.
- Vind Tour de France eller er du den nye Peter Sagan, Philippe Gilbert, Mark Cavendish eller måske Jens Voigt?
Alt er muligt i Cycling Career!
Sådan kommer du i gang
1 - Opret dig som bruger, vælg fornavnet og efternavnet på din rytter som brugernavn.
2 - Klik på Opret rytter her linket øverst på siden for at få en forklaring.
Hjælp
Efter oprettelse af bruger kan du stille spørgsmål i Hjælpetråden hvis du er i tvivl ved at klikke på linket Hjælp øverst på siden.
Velkommen til Cycling Career!
Se indlæg
Én sprinter gennemfører Giroen! WTF?
|
|
Patmac |
Lagt på d. 27-12-2014 22:35
|
Super Admin Antal indlæg: 3934 Tilmeldt: 22.05.11 |
For lige at tage tråden op fra kommentarerne på Giroen s17 etape 20, så er der flere ting i det. 1 - Dels har man selv ansvaret for hvad man vil med sin rytter. Man kan lave ham 'tung', satse på alt andet end at være holdbar i GT's og være god i flere ting eller gøre som en Simonsen eller som de allerbedste GT-sprintere i PCM/IRL. 2 - Holdet betyder meget, også for sprintere. Hos BPPC har det været fuld satsning på sprinteren, så han får også støtten. På andre hold kan det være svært at få nok støtte og samtidigt være holdbar nok til at gennemføre GTerne. 3 - I virkelighedens verden er det heller ikke alle sprintere der både kan vinde de flade etaper og gennemføre GT'erne uden dedikation fra holdet. De fleste hold satser ofte på enten klassement eller etaper. 4 - Af de allerbedste (Cippollini f.eks. selvom det fleste gør det i dag IRL) var det selvskrevet at han stod af, han var bedst men tung. 5 - Og så er der rigtigt nok noget med tidsgrænsen i PCM som er lidt irriterende. Det er noget vi kigger lidt på. Det ville selvfølgelig være sjovere hvis flere gennemførte men faktum er bare at de aller hårdeste GT's er, ja, hårde! mens andre ikke er det. Giroen har altid været ultra hård hvor vejret også spiller ind mens TDF og Vuelta er hårdt pga. varmen til tider men ellers ikke nødvendigvis er voldsom med de der udmarvende lange stigninger som i Giroen. Men vi kan trøste brugerne om at vi er ved at være færdige med både formsystem og nyt evnesystem (dog kun for nye rytter) samt småændringer til det eksisterende system som kommer op før TDF er færdigt...eller det er planen i hvert fald. CC-Crewboss siden 2009
Cycling Career Co-Founder ------------------------- |
|
|
Daniel Samfinata |
Lagt på d. 27-12-2014 22:53
|
Fusioneer Antal indlæg: 1326 Tilmeldt: 06.09.11 |
Fedt at i reagerer så hurtigt på det, og udreder det! Applaus!
Kommentator for RaiCCSport
Navn - Daniél Labiño Ricardos Samfiñata Alder - 40 Nationalitet - Firenze, Toscana, Italien Bopæl - Lucca, Toscana, Italien Yndlingsløb - Giro d'Italia, Tour de France, Milan - San Remo, Le Fleche Wallonne, Liege - Bastonge - Liege Min blog: The Dream![center |
|
|
Frederik Simonsen |
Lagt på d. 27-12-2014 23:44
|
Veteran Member Antal indlæg: 576 Tilmeldt: 26.06.11 |
Det gik stærkt. Tak til crewet for at tage det op. Jeg er som sådan helt enig i, at min rytter har flere forskellige faktorer på sin side. Det får bare mine alarmklokker til at ringe, når så få kan gennemføre. Det er svært i CC at finde hold som satser udelukkende på sprintere i GT's, så det skal være tilnærmelsesvis muligt, at kunne klare paragrafferne selv. Jeg synes point systemet og alt det der er fint nok, men tror bare folk mangler information om hvad det rent faktisk kræves, hvis man vil fuldføre en GT som sprinter. Havde det været 3 der ikke kunne finde ud af det så fred være med det, men det er tydeligvis tæt på alle. Altså var min rytter udgået så havde Leroi stået med pointtrøjen og så var der lige pludselig intet som en etapeløbsrytter ikke kan vinde. Så ved jeg godt hvilken ryttertype de fleste vælger Så om det kommer automatisk med tiden eller om der skal gøres noget aktivt ved jeg ikke. Men jeg kan da benytte lejligheden til at opfordrer sprinterne derude til at fokusere noget mere på bjerg! Navn: Frederik Simonsen
Nationalitet: Dansker Alder: 38 Hold: Commerzbank-Opel Type: Sprinter Rolle: Luksushjælper U23 sejre: 7 Professionelle sejre: 82 |
|
|
Paul McCollan |
Lagt på d. 28-12-2014 14:39
|
Fusioneer Antal indlæg: 1662 Tilmeldt: 23.06.11 |
Fedt i gør til handling og hører så hurtigt - fedt fedt! Men en grund er jo også, at vi er gået fra 11 til 21 etaper i GT's på så få sæsoner, hvilket sprinterne vel ikke har fået ekstra stats til at kunne klare. Det er klart at det kræver mere restitution og da også bjerg at kunne holde til 21 modsat 11 etaper. Der er en klar forskel Ingen tvivl om jeg er skeptiker for de lange GT's på CC, men man bør måske også have givet (eller give nu) sprinterne ekstra stats, for det er tydeligt at ingen (med undtagelse af én) ikke har gjort deres rytter til en rytter der kan holde til en GT på 21 etaper, hvilket jo også er klart, når de kun har vist at en GT varer 11. Men glæder mig over en nyt formsystem/statssytem, gut arbejde |
|
|
Ryan Jackson |
Lagt på d. 28-12-2014 17:33
|
Senior Member Antal indlæg: 457 Tilmeldt: 23.07.12 |
Som jeg ser det ligger problemet i at, det er alt for mange gode ryttere. En stor del er feltet har deres specialle i at køre opad, så når det går opad, i især længere etapeløb, vil disse mange bjerg/etapeløbsryttere udkonkurrere alle andre. Det er altså i min optik der store skelen mellem dårlig og god bjergrytter der gør det. Er problemet så, hvordan sprintere sætter tal eller etapeløbenes længde? I min optik ligger problemet i det sidste. Er det ikke næsten for meget, at man i CC skal have en minimum sats i bjerg for at overleve? En anden måde dette problem kan komme til livs på, er ved at sætte maks grænsen for bjergegenskaben ned med to for alle ryttertyper. På den måde, vil det stadig være retfærdigt og der ville være en mindre forskel mellem god og dårlig.
"Victory is always possible for the person who refuses to stop fighting." - Navn: Ryan Jackson. - Nationalitet: Storbritannien - Hold: Faema - Alder: 29. - Ryttertype: Sprinter. |
|
|
Simon Herra |
Lagt på d. 28-12-2014 18:08
|
Senior Member Antal indlæg: 362 Tilmeldt: 17.08.11 |
Ligeså snart muligheden er der, drejer man problemet over på længden af GT's, hvilket for mig er uforstående.. Tilfældet har altid været at sprinterne (eller mange af disse) udgik, og for at underbygge dette, har jeg sammenlignet sidste år med Sæson 14: Giro 14 (15 etaper) : 123 Gennemfører - Heriblandt 2-4 sprintere der vinder pointkonkurrencen Giro 16 (21 etaper) : 148 Gennemfører - Heriblandt 2 CC sprintere (+ flere ikke CC) der vinder pointkonkurrencen Tour 14 (15 etaper) : 152 Gennemfører - Heriblandt mange sprintere der vinder pointkonkurrencen Tour 16 (21 etaper) : 147 Gennemfører - Heriblandt Simonsen (+ flere ikke CC) der vinder pointkonkurrencen Vuelta 14 (15 etaper) : 116 Gennemfører - Ingen sprintere Veulta 16 (21 etaper) : 127 Gennemfører - Ingen sprintere Giroen har i år bare været ekseptionel hård, da den har færrest gennemføringer af alle overstående løb. Det betyder intet at den er 21 etaper kontra 15 eller 11. Havde der blot været 11 etaper, var det ikke engang sikkert at en sprinter havde vundet, da mængden af disse etaper vil falde markant. Som det er blevet påpeget, så er der altså også forskel på at have en sprinterkaptajn med et hold bag sig, eller en klassementskaptajn med en sprinter. I mine øjne vil jeg hellere have at folk har et minimum på 60 i bjerg, end at spændingen (Som der jo var i Giroen) udebliver. Men hvis det nye system kan rette op på problemet, så er der jo ingen hindringer frem mod de kommende sæsoner |
|
|
Motsoko Mangobe |
Lagt på d. 28-12-2014 18:11
|
Admin Rytter på Antal indlæg: 10838 Tilmeldt: 25.08.12 |
Jeg mener modsat dig Ryan faktisk at det er sprinternes eget problem.. Det er meget få sprintere i pcm der har helt lave stats i bjerg og restitution. Måske det blot var flere stats til sprinterne der kunne løse problemet så de var mere frit omkring bjergstats kontra ultimativ sprinter i endagsløb? Skal siges jeg ingen ide har om sprinterne kører på 55 i bj og 60 restitution, eller om det er 65 og 80.. Er det det sidste så er det klart st problemet ligger andet sted. MANAGER |
|
|
Remy Lemaire |
Lagt på d. 28-12-2014 18:20
|
Veteran Member Antal indlæg: 564 Tilmeldt: 27.09.13 |
Altså jeg er udgået på bjergetaper i GTs og med stats hvor det ikke burde være muligt. Jeg vil ikke sige hvad jeg har i BJ og RES, men jeg har ikke ignoreret dem. |
|
|
James Johnson |
Lagt på d. 28-12-2014 18:38
|
Fusioneer Antal indlæg: 1528 Tilmeldt: 24.07.12 |
Er helt enig med Motsoko i at det må sprinterne selv rode med, ligesåvel som andre må rode med det hvis de vil gernnemføre (deriblandt mig selv) Herra illustrerer også ganske fint at det ikke er enkeltstående at sprintere og andre udgår. |
|
|
Fernando Munoz |
Lagt på d. 28-12-2014 20:24
|
Rytter på Antal indlæg: 1372 Tilmeldt: 20.07.11 |
Remy Lemaire skrev: Altså jeg er udgået på bjergetaper i GTs og med stats hvor det ikke burde være muligt. Jeg vil ikke sige hvad jeg har i BJ og RES, men jeg har ikke ignoreret dem. Jeg er i samme situation. Jeg har bestemt ikke dårlige stats i nogle af de to, og jeg er stadig udgået i flere GT's. Pensioneret rytter. Crewhjælp
|
|
|
Ryan Jackson |
Lagt på d. 28-12-2014 20:28
|
Senior Member Antal indlæg: 457 Tilmeldt: 23.07.12 |
Fernando Munoz skrev: Remy Lemaire skrev: Altså jeg er udgået på bjergetaper i GTs og med stats hvor det ikke burde være muligt. Jeg vil ikke sige hvad jeg har i BJ og RES, men jeg har ikke ignoreret dem. Jeg er i samme situation. Jeg har bestemt ikke dårlige stats i nogle af de to, og jeg er stadig udgået i flere GT's. Og jeg er i præcis samme situation. Derfor mener jeg at maksegenskaben i bjerge skal sænkes for alle ryttertyper. "Victory is always possible for the person who refuses to stop fighting." - Navn: Ryan Jackson. - Nationalitet: Storbritannien - Hold: Faema - Alder: 29. - Ryttertype: Sprinter. |
|
|
Nikolas Oviegnon |
Lagt på d. 28-12-2014 20:36
|
Fusioneer Antal indlæg: 2333 Tilmeldt: 16.03.12 |
Måske sprintere kan få nogle "gratis" point i bjerg-egenskaben. |
|
|
Alexander Magnussen |
Lagt på d. 28-12-2014 20:50
|
Member Antal indlæg: 191 Tilmeldt: 23.07.14 |
Kan jeg så også få nogle gratis point til spurt så jeg kan finde nogle endags flade løb? Eller nogle til flad så jeg ikke ryger af i vinden? Altså når Frederik kan klare det så kan andre vel også? Men har valgt at satse anderledes? Jeg har ikke været med så længe med jeg synes det virker lidt mærkeligt at man snakker om at der er noget galt med statsne når det jo viser sig det kan lade sig gøre, hvis ikke de bliver beskyttet i et gt så klare de den ikke, længere er den vel som sådan ikke? |
|
|
Frederik Simonsen |
Lagt på d. 28-12-2014 23:04
|
Veteran Member Antal indlæg: 576 Tilmeldt: 26.06.11 |
Jeg synes som sådan ikke stats skal ændres på nogen måde. I må virkelig ikke opfatte det her, som at jeg pudser min egen glorie, men det kan tydeligvis godt lade sig gøre. Jeg har endda stats som i princippet sagtens kunne tåle at omrokeres til fx bjerg. Det jeg tror der mangler er information. Det er i hvert fald så urealistisk at alle sprintere udgår (eller er en "tung" sprinter, hvis vi holder os til ON CC retorik). Et lille pejlemærke vil hurtigt løse problemet. Jeg vil dog tilføje i forhold til stats, at på 20. etape af giroen sidder min rytter hjem med en gruppe næsten kun bestående af ryttere med gode bjergegenskaber. Det var alligevel en stærk bagtrop og et godt billede på den unormale høje standard. Navn: Frederik Simonsen
Nationalitet: Dansker Alder: 38 Hold: Commerzbank-Opel Type: Sprinter Rolle: Luksushjælper U23 sejre: 7 Professionelle sejre: 82 |
|
|
Remy Lemaire |
Lagt på d. 29-12-2014 03:43
|
Veteran Member Antal indlæg: 564 Tilmeldt: 27.09.13 |
Og jeg er i præcis samme situation. Derfor mener jeg at maksegenskaben i bjerge skal sænkes for alle ryttertyper. Jeg er meget enig med at det er maksen hos bjergryttere/etapeløbsryttere (som nok bliver makset af alle), hvilket gør at farten er så høj at selv med rimelige bjerg stats udgår. |
|
|
Louis Bettini |
Lagt på d. 29-12-2014 08:29
|
Admin Rytter på ABC Antal indlæg: 7603 Tilmeldt: 20.07.12 |
I bund og grund handler det om hvordan ens stats bliver sat. Mange tror, at en sprinter kommer igennem de store bjerge uden man har taget hensyn til den evne, og sådan fungerer verden ikke. Det er en prioritering om man satser på klassikere eller etapeløb (GT). De korte etapeløb plejer ikke at være noget problem, men bjergegenskaber og restitution er super vigtige i de lange GT. Så at negynde at give nogle ryttere ekstra stats er i min verden ikke vejen frem. En sprinter skal forhåbentlig gerne være makset ud i acc og sprint. Det vil sige to evner, hvilket er det samme som en TT rytter. Så hvis en sprinter skal have ekstra point, så skal TT rytterne det også. Men hvad der kan laves om vil jeg ikke kloge mig på, da jeg aldrig har spillet pcm, og ikke ved hvordan det fungerer. |
|
|
Andrea Vespa |
Lagt på d. 29-12-2014 09:39
|
Senior Member Antal indlæg: 389 Tilmeldt: 05.11.12 |
Det handler vel også i stor udstrækning om rytterens restitution, og vigtigheden på holdet.
|
|
Spring til debat: |